INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
Fakulta: Ekonomická fakulta | ||||||||||||||
Pracovisko: Katedra ekonómie |
||||||||||||||
Kód predmetu: 29000272 | Názov predmetu: EkF-2.Nemecký jazyk I | |||||||||||||
Type, scope and method of learning activities: Course Type: Seminár Recommended scope of the course content (in hours): Full-time study (hours per week): 2 Part-time study (hours per semester): ZS 26 Study Method: |
||||||||||||||
Počet kreditov: 3 | ||||||||||||||
Odporúčaný semester štúdia: ZS | ||||||||||||||
Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
Podmieňujúce predmety: | ||||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Klasifikovaný zápočet Priebežné hodnotenie (PH): Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 51% z 100%. Študent prospeje v ZH a získa klasifikovaný zápočet, ak splní podmienku získania min. 41 z 80 bodov z písomného testu záverečného hodnotenia a minimálne 11 bodov z 20 z priebežného hodnotenia. Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Cieľom predmetu je doplnenie a rozvinutie jazykových vedomostí a zručností z predošlého štúdia cudzieho jazyka a rozvinutie základnej a profesionálnej jazykovej komunikácie vo firemnej sfére v rámci štyroch jazykových zručností – čítania s porozumením , počúvania s porozumením, hovorenia a písania. Ďalším cieľom je osvojenie si jazykových zručností, ktoré sú potrebné pri práci vo firme – pri prezentácii firmy, firemnom stretnutí, služobnej ceste. Osvojenie si základnej komunikačnej stratégie v každodennej komunikácii. Vybudovanie, rozvinutie a upevnenie si základného gramatického systému a základnej odbornej slovnej zásoby vo firemnej oblasti. Po absolvovaní predmetu by mal študent mať: - slovnú zásobu a vedomosti z nasledujúcich oblastí – pracovná pozícia, telefonovanie v pracovnom prostredí, štruktúra a popis spoločnosti, prezentácia spoločnosti, nákup a predaj, obchodné vyjednávanie, pracovné stretnutie, služobná cesta, prezentovanie vlastného názoru - zručnosti - schopnosť využiť jazykové a odborné vedomosti na ústnu aj písomnú komunikáciu v obchodných a pracovných situáciách, prezentačné zručnosti, práca v tíme, komunikácia so zákazníkom a obchodným partnerom. - kompetentnosti – predmet rozvíja logické a kritické myslenie, poskytuje schopnosť orientácie a riešenia komunikačných situácií; podporuje a rozvíja schopnosti interkultúrnej komunikácie a prezentácie riešení a názorov. Študent sa učí jasne a presne vyjadrovať. V predmete sú využívané klasické ako aj alternatívne výučbové metódy. Ako motivačné metódy: motivačný rozhovor/rozprávanie, nastolenie problému ako motivácia, aktualizácia obsahu učiva, sebahodnotenie študentov, skupinové vyučovanie, problémové vyučovanie. Ako expozičné a fixačné metódy využívame: výklad, opakovanie, upevňovanie a precvičovanie učiva a tiež prípadové štúdie, diskusiu. Použité metódy sa sústreďujú na získanie, podporu a rozvoj jazykových, komunikačných, interkultúrnych a mäkkých zručností a kompetentností. Príprava na sociálne a interkultúrne situácie sa realizuje pomocou autentických učebnicových a on-line materiálov zameraných na prácu vo firme. Povaha predmetu vyžaduje metódy samostatnej práce študenta – práca s informačnými zdrojmi, samoštúdium relevantnej literatúry. |
||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: 1. Výslovnosť, čítanie 2. Predstavenie sa a základné frázy 3. Osobné údaje, povolania 4. Oddelenia vo firme 5. Uvedenie do firmy 6. Kancelária 7. Získavanie informácií a riešenie problémov 8. Emailová komunikácia 9. Časový harmonogram 10. Dohodnutie termínov 11. Štruktúra firmy 12. Pracovné činnosti 13. Test Alternatíva pre pokročilých: 1. Overenie doterajších poznatkov 2. Odvetvia 3. Produkty 4. Práca a zdravie 5. Zdravotné problémy a neprítomnosť v práci 6. Predstavenie firmy 7. Formy podnikania 8. Telefonická komunikácia vo firme 9. Zanechanie odkazu 10. Trh 11. Organizácia trhu 12. Diskusia a vyjadrenie názoru 13. Test |
||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: Sander, I. a kol.: DaF im Unternehmen A1/B1. Klett, 2015. Sander, I. a kol.: DaF im Unternehmen B1. Klett, 2015. Becker, N. – Braunert, J.: Alltag, Beruf Co. A2/1. Hueber, 2010. Becker, J. – Merkelbach, M. Deutsch am Arbeitsplatz. Cornelsen, 2013. Lemcke, Ch. – Rohrmann, L. Grammatik Intensivtrainer A2. Langenscheidt, 2006. |
||||||||||||||
Odporúčané voliteľné súčasti programu: Ako alternatívnu cestu pre študenta využijeme jazykové portfólio -- súbor prác študenta, ktoré môže prezentovať v rámci seminárov. Súbor bude hodnotený príslušnými pedagógmi podľa obsahu, rozsahu, kvality a úrovne prezentácie. |
||||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: | ||||||||||||||
Poznámky: Predmet je v ponuke iba v zimnom semestri | ||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 1972 |
||||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | |||||||||
19% | 27% | 21% | 13% | 8% | 12% | |||||||||
Zabezpečuje: Mgr. Eva Kaščáková, PhD. PhDr. Roman Sorger, PhD. Mgr. Zuzana Kunecová |
||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023 | ||||||||||||||
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||