INFORMAČNÝ LIST PREDMETU
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach
Fakulta: Ekonomická fakulta
Pracovisko: Katedra ekonómie
Kód predmetu: 29000272 Názov predmetu: EkF-2.Nemecký jazyk I
Type, scope and method of learning activities:
Course Type: Seminár
Recommended scope of the course content (in hours):
Full-time study (hours per week): 2
Part-time study (hours per semester): ZS 26
Study Method:
Počet kreditov: 3
Odporúčaný semester štúdia: ZS
Odporúčaný semester Študijný program Stupeň štúdia Metóda štúdia
Stupeň štúdia:
Podmieňujúce predmety:
Podmienky na absolvovanie predmetu:
Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Klasifikovaný zápočet
Priebežné hodnotenie (PH):
Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 51% z 100%.
Študent prospeje v ZH a získa klasifikovaný zápočet, ak splní podmienku získania min. 41 z 80 bodov z písomného testu záverečného hodnotenia a minimálne 11 bodov z 20 z priebežného hodnotenia.
Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia)
Výsledky vzdelávania:
Cieľom predmetu je doplnenie a rozvinutie jazykových vedomostí a zručností z predošlého štúdia  cudzieho jazyka a rozvinutie základnej a profesionálnej jazykovej komunikácie vo firemnej sfére v rámci štyroch jazykových zručností – čítania s porozumením , počúvania s porozumením, hovorenia a písania. Ďalším cieľom je osvojenie si jazykových zručností, ktoré sú potrebné pri práci vo firme – pri prezentácii firmy, firemnom stretnutí, služobnej ceste. Osvojenie si základnej komunikačnej stratégie v každodennej komunikácii. Vybudovanie, rozvinutie a upevnenie si základného gramatického systému a základnej odbornej slovnej zásoby vo firemnej oblasti.

Po absolvovaní predmetu by mal študent mať:
- slovnú zásobu a vedomosti z nasledujúcich oblastí – pracovná pozícia, telefonovanie v pracovnom prostredí, štruktúra a popis spoločnosti, prezentácia spoločnosti, nákup a predaj, obchodné vyjednávanie, pracovné stretnutie, služobná cesta, prezentovanie vlastného názoru
- zručnosti - schopnosť využiť jazykové a odborné vedomosti na ústnu aj písomnú komunikáciu v obchodných a pracovných situáciách, prezentačné zručnosti, práca v tíme, komunikácia so zákazníkom a obchodným partnerom.
- kompetentnosti – predmet rozvíja logické a kritické myslenie, poskytuje schopnosť orientácie a riešenia komunikačných situácií; podporuje a rozvíja schopnosti interkultúrnej komunikácie a prezentácie riešení a názorov. Študent sa učí jasne a presne vyjadrovať.
V predmete sú využívané klasické ako aj alternatívne výučbové metódy. Ako motivačné metódy: motivačný rozhovor/rozprávanie, nastolenie problému ako motivácia, aktualizácia obsahu učiva, sebahodnotenie študentov, skupinové vyučovanie, problémové vyučovanie. Ako expozičné a fixačné metódy využívame: výklad, opakovanie, upevňovanie a precvičovanie učiva a tiež prípadové štúdie, diskusiu. Použité metódy sa sústreďujú na získanie, podporu a rozvoj jazykových, komunikačných, interkultúrnych a mäkkých zručností a kompetentností. Príprava na sociálne a interkultúrne situácie sa realizuje pomocou autentických učebnicových a on-line materiálov zameraných na prácu vo firme. Povaha predmetu vyžaduje metódy samostatnej práce študenta – práca s informačnými zdrojmi, samoštúdium relevantnej literatúry.
Stručná osnova predmetu:
1.      Výslovnosť, čítanie
2.      Predstavenie sa a základné frázy
3.      Osobné údaje, povolania
4.      Oddelenia vo firme
5.      Uvedenie do firmy
6.      Kancelária
7.      Získavanie informácií a riešenie problémov
8.      Emailová komunikácia
9.      Časový harmonogram
10.     Dohodnutie termínov
11.     Štruktúra firmy
12.     Pracovné činnosti
13.     Test

Alternatíva pre pokročilých:
1. Overenie doterajších poznatkov
2. Odvetvia
3. Produkty
4. Práca a zdravie
5. Zdravotné problémy a neprítomnosť v práci
6. Predstavenie firmy
7. Formy podnikania
8. Telefonická komunikácia vo firme
9. Zanechanie odkazu
10. Trh
11. Organizácia trhu
12. Diskusia a vyjadrenie názoru
13. Test
Odporúčaná literatúra:
Sander, I. a kol.: DaF im Unternehmen A1/B1. Klett, 2015.          
Sander, I. a kol.: DaF im Unternehmen B1. Klett, 2015.            
Becker, N. – Braunert, J.: Alltag, Beruf Co. A2/1. Hueber, 2010.
Becker, J. – Merkelbach, M. Deutsch am Arbeitsplatz. Cornelsen, 2013.
Lemcke, Ch. – Rohrmann, L. Grammatik Intensivtrainer A2. Langenscheidt, 2006.
Odporúčané voliteľné súčasti programu:
Ako alternatívnu cestu pre študenta využijeme jazykové portfólio -- súbor prác študenta, ktoré môže prezentovať v rámci seminárov. Súbor bude hodnotený príslušnými pedagógmi podľa obsahu, rozsahu, kvality a úrovne prezentácie.
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu:
Poznámky: Predmet je v ponuke iba v zimnom semestri
Hodnotenie predmetov:
Celkový počet hodnotených študentov: 1972
  A B C D E FX  
  19% 27% 21% 13% 8% 12%  
Zabezpečuje:
Mgr. Eva Kaščáková, PhD.
PhDr. Roman Sorger, PhD.
Mgr. Zuzana Kunecová
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program