INFORMAČNÝ LIST PREDMETU | ||||||||||||||
Vysoká škola: Technická univerzita v Košiciach | ||||||||||||||
Fakulta: Ekonomická fakulta | ||||||||||||||
Pracovisko: Katedra ekonómie |
||||||||||||||
Kód predmetu: 29000277 | Názov predmetu: EkF-2.Nemecký jazyk II | |||||||||||||
Type, scope and method of learning activities: Course Type: Seminár Recommended scope of the course content (in hours): Full-time study (hours per week): 2 Part-time study (hours per semester): LS 26 Study Method: |
||||||||||||||
Počet kreditov: 3 | ||||||||||||||
Odporúčaný semester štúdia: LS | ||||||||||||||
Odporúčaný semester | Študijný program | Stupeň štúdia | Metóda štúdia | |||||||||||
Stupeň štúdia: | ||||||||||||||
Podmieňujúce predmety: | ||||||||||||||
Podmienky na absolvovanie predmetu: Spôsob hodnotenia a skončenia štúdia predmetu: Zápočet a skúška Priebežné hodnotenie (PH): Študent prospeje v PH a získa zápočet, keď splní podmienku získať min. 21% z 40%. Zadania – 40 bodov (jazykové portfólio), potrebné minimum 21 bodov Záverečné hodnotenie (ZH): Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, keď splní podmienku získať min. 31% z 60%. Študent prospeje v ZH a úspešne vykoná skúšku, ak splní podmienku získať min. 31 zo 60 bodov – písomný test a ústna skúška v rámci ktorej študent, na základe nadobudnutých teoretických a empirických poznatkov, prezentuje vlastnú prácu zo širšieho okruhu vopred stanovených tematických oblastí. Celkové hodnotenie: CH je suma hodnotení získaných študentom za hodnotené obdobie. Celkový výsledok sa stanoví v súlade s vnútornými predpismi TUKE. (študijný poriadok, vnútorný predpis zásady doktorandského štúdia) |
||||||||||||||
Výsledky vzdelávania: Cieľom predmetu je doplnenie a rozvinutie jazykových vedomostí a zručností z predošlého štúdia cudzieho jazyka a rozvinutie základnej a profesionálnej jazykovej komunikácie vo firemnej sfére v rámci štyroch jazykových zručností – čítania s porozumením , počúvania s porozumením, hovorenia a písania. Ďalším cieľom je osvojenie si jazykových zručností, ktoré sú potrebné pri práci vo firme – pri prezentácii firmy, firemnom stretnutí, služobnej ceste. Osvojenie si základnej komunikačnej stratégie v každodennej komunikácii. Vybudovanie, rozvinutie a upevnenie si základného gramatického systému a základnej odbornej slovnej zásoby vo firemnej oblasti. Po absolvovaní predmetu by mal študent mať: - slovnú zásobu a vedomosti z nasledujúcich oblastí – pracovná pozícia, telefonovanie v pracovnom prostredí, štruktúra a popis spoločnosti, prezentácia spoločnosti, nákup a predaj, obchodné vyjednávanie, pracovné stretnutie, služobná cesta, prezentovanie vlastného názoru - zručnosti - schopnosť využiť jazykové a odborné vedomosti na ústnu aj písomnú komunikáciu v obchodných a pracovných situáciách, prezentačné zručnosti, práca v tíme, komunikácia so zákazníkom a obchodným partnerom. - kompetentnosti – predmet rozvíja logické a kritické myslenie, poskytuje schopnosť orientácie a riešenia komunikačných situácií; podporuje a rozvíja schopnosti interkultúrnej komunikácie a prezentácie riešení a názorov. Študent sa učí jasne a presne vyjadrovať. V predmete sú využívané klasické ako aj alternatívne výučbové metódy. Ako motivačné metódy: motivačný rozhovor/rozprávanie, nastolenie problému ako motivácia, aktualizácia obsahu učiva, sebahodnotenie študentov, skupinové vyučovanie, problémové vyučovanie. Ako expozičné a fixačné metódy využívame: výklad, opakovanie, upevňovanie a precvičovanie učiva a tiež prípadové štúdie, diskusiu. Použité metódy sa sústreďujú na získanie, podporu a rozvoj jazykových, komunikačných, interkultúrnych a mäkkých zručností a kompetentností. Príprava na sociálne a interkultúrne situácie sa realizuje pomocou autentických učebnicových a on-line materiálov zameraných na prácu vo firme. Povaha predmetu vyžaduje metódy samostatnej práce študenta – práca s informačnými zdrojmi, samoštúdium relevantnej literatúry. |
||||||||||||||
Stručná osnova predmetu: 1. Každodenná komunikácia 2. Pracovné stretnutie 3. Pracovné stretnutie 4. Rezervácia a platenie 5. Cesta do práce 6. Orientácia v meste 7. Firemné jubileum 8. Popis a priebeh činností na pracovisku 9. Pracovné rozhovory 10. Dovolenka a záujmy 11. Prvý deň v práci 12. Pracovná náplň 13. Test Alternatíva pre pokročilých: 1. Remeselná činnosť 2. Ponuky a fakturácie 3. Protokoly a komunikačné štýly 4. Čerpanie dovolenky 5. Cestovné kancelárie 6. Poradenstvo 7. Mäkké zručnosti 8. Sebaprezentácia 9. Vypísanie pracovného miesta 10. Životopis 11. Telefonické získavanie informácií 12. Opakovanie 13. Test |
||||||||||||||
Odporúčaná literatúra: Sander, I. a kol.: DaF im Unternehmen A1. Klett, 2015. Sander, I. a kol.: DaF im Unternehmen B1. Klett, 2015. Becker, N. – Braunert, J.: Alltag, Beruf Co. A2/1. Hueber, 2010. Becker, J. – Merkelbach, M. Deutsch am Arbeitsplatz. Cornelsen, 2013. Lemcke, Ch. – Rohrmann, L. Grammatik Intensivtrainer A2. Langenscheidt, 2006. |
||||||||||||||
Odporúčané voliteľné súčasti programu: Ako alternatívnu cestu pre študenta využijeme jazykové portfólio -- súbor prác študenta, ktoré môže prezentovať v rámci seminárov. Súbor bude hodnotený príslušnými pedagógmi podľa obsahu, rozsahu, kvality a úrovne prezentácie. |
||||||||||||||
Jazyk, ktorého znalosť je potrebná na absolvovanie predmetu: | ||||||||||||||
Poznámky: Predmet je v ponuke iba v letnom semestri | ||||||||||||||
Hodnotenie predmetov: Celkový počet hodnotených študentov: 1974 |
||||||||||||||
A | B | C | D | E | FX | |||||||||
23% | 25% | 16% | 9% | 4% | 23% | |||||||||
Zabezpečuje: Mgr. Eva Kaščáková, PhD. Mgr. Zuzana Kunecová PhDr. Roman Sorger, PhD. |
||||||||||||||
Dátum poslednej zmeny: 01.09.2023 | ||||||||||||||
Schválil: osoba/osoby zodpovedné za študijný program | ||||||||||||||